אם יש משהו אחד (כן, אחד!) שהייתי רוצה שתקחו מהחשבון הקטן הזה שלי פה באינסטגרם, הוא- תתעדו הכל.
כן.
תתעדו ה-כ-ל.
רגעים קטנים, רגעים גדולים, דברים טיפשיים, שוליים, אזוטריים, נישתיים, משפטים שרק אתם מבינים, מילים שהילדים אומרים שאין להן שום משמעות, מה אכלתם אתמול, מה שמעתם היום באוזניות, איזה סרט ראיתם עם הילדים, לאיזו סדרה התמכרתם, מה היה בעיתון (גם אם בגרסה הדיגיטלית שלו) שתפס לכם את העין, איזה ספר גרם לכם לבכות (ואיזה ספר גרם לכם להתייאש באמצע), איזה טעם חדש בגלידריה השכונתית גורם לכם לפרפורי לב לאחרונה, מה ראיתם אונליין שהלהיב אתכם, מה הביך אתכם מול אחרים, מה הצחיק אתכם, מה טמטם לכם את המוח, הכל!
קחו מחברת כיס קטנה ועט שאתם אוהבים לכתוב איתו ותכתבו. זה לא צריך להיות יפה, זה לא צריך להיות אסתטי (בואו תראו את המחברות שלי, אלוהים ישמור, איפה הן ואיפה אסתטיקה), העיקר לכתוב, העיקר לתעד, העיקר לתת לכל אלו מקום.
אני מכינה לכם רשימה של כל הדברים שאתם יכולים לכתוב עליהם ויהיה אפשר להוריד אותה בחינם בניוזלטר הקרוב. הרשימה כוללת דברים חגיגיים כמו: איזה יין חדש ניסיתם ואהבתם לאחרונה, לאיזו מנה במסעדה אתם מחכים, איזו תערוכה אתם מחכים לראות לפני שתיסגר, מה היצירה שאתם הכי אוהבים בציור, בפיסול, בהצגה או במוזיקה. ודברים יומיומיים (שהם, כמו שאתם מכירים אותי, הם ה-ה-הדברים לתעד), כמו: מה הדבר שאני הכי אוהבת לעשות כמשפחה לאחרונה, מה אני לא יכולה לסבול לאחרונה, ריח שאני ממש אוהבת, זמן פינוק שלי בשבוע ולמה, הבילוי האהוב עליי עם חברות, סדרה שאני מתכננת לראות בבינג' ועוד ועוד ועוד. רשימה ארוכה שאתם יכולים להוריד ולבחור ממנה נושא ולכתוב עליו. תזכרו, זה לא חייב להיות כתוב יפה או מנוסח טוב, העיקר לכתוב. את העריכה תמיד אפשר לעשות בהמשך (ואני אתייחס לזה בהרחבה בפוסט באתר החדש שלי) אבל כשיש הרבה דברים כתובים והרבה תמונות, זו נקודת התחלה מעולה שאפשר לעבוד איתה.
אז כן, אם יש משהו שאני רוצה שתקחו מהפוסט הזה הבוקר- תתעדו הכל וכמה שיותר. במחברות, בתמונות, בסרטונים, מה לא- כי אלו הם החיים עצמם! לא התארים באוניברסיטה, לא הטייטלים, לא הגדרות התפקיד ולא השורה הקטנה בביו שלכם. כל אלו יהיה ניתן להחליף בשנייה. את החיים שלכם לא.
Comments
Post a Comment